Високий Вал

Останнє оновлення 19:51 середа, 2 жовтня

Укр Рус

Петро АНТОНЕНКО

журналіст

Ставте намети біля Катерининської церкви

      Розумію, що ця пропозиція викличе, як мінімум, подив, причому, з кількох боків: і від захисників Української церкви — Київського патріархату, і з боку влади, і того ж Національного заповідника «Чернігів стародавній», у віданні якого ця територія.  Але не поспішайте: ця пропозиція дозволить уточити відповідь на одне запитання, про яку, цю відповідь, більшість  людей  і так здогадуються.

    Запитання просте,  і тут  скоріше можна говорити про чернігівський феномен, гідний Книги рекордів: а на якій, власне, підставі ось уже 7-й рік стоїть під Катерининською церквою намет якоїсь начебто церковної громади? Ні в якому разі не пропоную зараз втягуватися в дебати стосовно того, яка церковна конфесія у нас краща, канонічніша, патріотичніша і народніша. Така дискусія цілком може бути і вона триває всі ці роки, причому,  аж занадто,  і,  як каже приказка, лише наводить «тінь на тин». Мова про інше:  правопорядок і законність в державі. За цими критеріями неможливо второпати, чому намет людей, припустимо, гарних і з прекрасними намірами, стоїть, порушуючи всі елементарні норми і правила? Без дозволу міської влади на встановлення цієї, власне, МАФ — малої архітектурної форми за суттю, і  нехай ображені вибачать за це порівняння. Стоїть на території особливого статусу, на заповідній, де заборонено будь-які самочинні дії щодо встановлення, розгортання, знесення будь-чого.   На території, куди заборонено в`їзд будь-якої техніки, за винятком спецтранспорту для надзвичайних ситуацій,   як то швидкої медичної допомоги, пожежних машин. А до намету роками їздили і їздять.

   Незаконність цього стояння будь-кого настільки очевидна, що суспільним феноменом є  вже те, що потребувалося кілька років (!), щоб це нарешті констатував  суд. Але тут наспів другий не менший феномен: виявляється, рішення суду, вищого в державі незалежного арбітражного органу у всіх стосунках між громадянами, самою державою і різними організаціями, це рішення можна спокійно не виконувати.  Державними ж органами. Верхом цинізму і єзуїтської логіки є не так давно почута громадянами  інформація, що скаржитися на виконавчу службу, яка не виконала рішення суду, вже не можна, бо, бачите, вийшов термін виконання того рішення. Але ж воно так і НЕ ВИКОНАНЕ. То  не можна навіть поставити запитання і вимогу — а, власне, чому?

    Перипетії довкола намету під Катерининською церквою недавно пожвавилися після проведення в Чернігові «круглого столу» на цю тему. І ось з`являється грізна заява дирекції Національного заповідника, якою ставиться ультиматум «насельникам» намету до такого-то числа  забиратися геть. Ультиматум, котрий за ліком. Або ось з`являється слізне звернення єпархії Київського патріархату до єпархії Московського з проханням прибрати той намет. Так, наче забули, що єпархія УПЦ МП, прикинувшись «чайником»., давно заявила, що не має жодного стосунку до цього «стояння».

  Пропоную простіший варіант. Треба поставити ще один намет, два, три. десять наметів поруч з тим, що стоїть сьомий рік. Можна колом, довкола церкви, але якщо це комусь дуже заважатиме, то вздовж алеї, що веде від церкви  в напрямі Красної площі. Ні в якому разі не слід ставити намети як політичну акцію, тобто не виставляти жодних таких гасел, агітації. Мотивація, агітація, гасла цього нового стояння мають бути найблагороднішими: наприклад, за чисте довкілля, екологію, належне вуличне освітлення і чищення вулиць міста, за збереження старовинної архітектури, здоровий спосіб життя   — та хіба мало цікавих і корисних ідей.

     І ось — в цьому й сама суть експерименту — цікаво буде подивитися, скільки тижнів, днів чи годин, а, може,хвилин простоять такі намети, таке стояння? Як ви гадаєте? І хто їх заборонить, а якщо треба — й знесе?  І таким чином буде дана чітка відповідь    на і так очевидне запитання: завдяки кому й чому  сьомий рік відбувається оте стояння в наметі під Катерининською.

    Але отримаємо відповідь і ще на одне запитання, може, більш суттєве. Воно стосується нашого суспільства. Бо кому адресована ця пропозиція? Та тим же захисникам української церкви, всім патріотам, державникам. Як бачите, не беру ці визначення в лапки, хоч хтось скаже, що варто було б, оскільки ця проста річ не була зроблена за ці 6 з половиною років,  а краще -  в перші ж дні отого  стояння.

   А якщо всі, перелічені в попередньому абзаці,  так і не спроможуться на цю акцію й зараз, що тоді?  Тоді залишається скинути в пошані капелюха і низько вклонитися істинно віруючим, які, навіть при сприяння відомо кого й чого,  все ж можуть стояти на посту вже сьомий рік.   

 

Коментарі (4)

Автор | 2013-02-01 20:31

С.Соломасі. Абсолютно згоден. Біля залишків Десятинної церкви вже другий рік стоїть не просто "похідна церква", яку ще називали "капличкою", вона , ця "капличка", й первісно була споруджена у вигляді чималої дерев`яної церкви, а наприкінці минулого року пройшло ще одне "переформатування" - церкву обмуровано і це вже ціла фортеця Московського патріархату (тут це чітко визнається) на українській святині. Стоїть без всякого дозволу, з порушенням всіх норм і правил. Детально я писав про це у "Слові Просвіти" і в грудневому номері своєї газети "Світ-інфо". І все це, Ви праві, в самому центрі столиці. Правда, чернігівцям не легше, що серед демократів і націоналістів і в Києві така ж апатія.

Відповісти | З цитатою

Сергій Соломаха | 2013-02-01 17:06

Пане Петре, у Києві на Хрещатику біля Лєніна вже 4 роки стоять намети КПУ. І ніхто цього не помічає у мільйонному Києві - столиці держави..
Тож які претензії до нещасних чернігівців, якщо просунуті кияни ні гу-гу?
Я вже мовчу про похідну церкву МП біля Десятинної церкви.

Відповісти | З цитатою

Максим | 2013-01-31 20:06

Якщо влада не виконує свої функції, то тут третього не дано: або знести цю владу і наступна ретельно виконає свої функції, або громадяни мають самі виконати рішення суду замість бездіяльної влади. І крапка.

Відповісти | З цитатою

Сергій | 2013-01-31 18:30

А, може, цієї весни справа (чи то пак намети) таки зрушить з місця?
Я ось, спостерігаючи за останніми заявами і реакцією "Деснянської підневільної правди", представляючої облраду, припускаю, що у наметів "потік дах".

Відповісти | З цитатою

закритиДодати коментар:

Найголовніше