Високий Вал

Останнє оновлення 19:52 п'ятниця, 7 серпня

Укр Рус

Сергій СОЛОМАХА

Економічний оглядач

Чи можуть об'єднатися лебідь, рак і щука?

           Після прийняття нової редакції закону «Про вибори народних депутатів України» ЗМІ  заполонили повідомлення про об'єднання політичних партій.

Спробуємо розібратися.
Досвід об'єднатися чи приєднання політичних партій до прохідної в українських реаліях означав лише одне – включення у список на виборах 1-3 їх вождів. Ніякої ідеологічної мотивації в цьому питанні досі не було.
Такий шлях вже проходила, до речі, на парламентських виборах 2006 і 2007 років і місцевих виборах 2010 року Партія регіонів та розпочав БЮТ.
Переконаний, що на рівні областей, районів, міст і сіл подібні об'єднання партій, що створювалися на ідеологічній основі, навколо прохідної партії напередодні виборів призведуть до повної ліквідації «малочисельних» партій. На практиці це призведе до усунення від участі в політичній діяльності більшої частини досвідченого і загартованого на попередніх виборах активу цих партій.
Більш того, можливо, навіть посилення конфронтації і так не досить монолітної на місцях прохідної лівоцентристської ВО «Батьківщина» в тих регіонах, де все ж таки ще залишилися структури партій на зразок правої НРУ чи ліберальної ПРП.
Безумовно, у 70% областей, 90% районів і міст, 95% містечок і сіл структури НРУ, ПРП, «Народної Самооборони» давно існують лише на папері чи в одній особі. Тож може, як писав Тарас Шевченко, нехай вже буде отакечки, ніж звичайна самоліквідація двох з трьох засновників у 2001 році блоку «Наша Україна» – НРУ і ПРП.
Залишиться знищити останнього з засновників правоцентристського блоку «Наша Україна» – Українську народну партію і партія влади може святкувати чергову перемогу у справі створення авторитарної влади.
Чи можуть реально об’єднатися ідеологічно різні партії такі як «ліва» партія «Народна Самооборона», ліберальна ПРП і «права» НРУ ?
Питання риторичне.
На мою думку, по-справжньому об'єднатися, тобто продовжити справу розпочату на місцях ще у 2001 році, можуть тільки «праві» і правоцентристські партії такі як УНП, КУН, УРП «Собор»(УП «Собор»), а також тієї частини партії «Наша Україна», що не ділі, а не на словах сповідує правоцентристські погляди, а не вступила туди у 2005 році з метою отримання посад від В. Ющенка.
І останнє!
Переконаний, однією з головних відмінностей «правих» політичних сил від «лівих» є наявність в їх лавах низки самодостатніх лідерів на всіх рівнях, а не одного авторитарного вождя-месії.
Саме це є одним з гарантів від встановлення в країні авторитарного режиму при перемозі «правих» партій на виборах. Навпаки, перемога на виборах «лівих» популістів завжди загрожує встановленням в країні авторитарного режиму.
Нагадаю, що «лівий» електорат в Україні розділений щонайменше на три колони, кожна з яких домінує в різних регіонах: комуністичну(Схід, Південь), соціалістичну (Центр), соціал-націоналістичну (Захід).
Тож після об'єднання в українських реаліях партій різного ідеологічного спрямування на зразок героїв з відомої байки Лебедя, Рака і Щуки у ставку пануватиме тільки велика ЩУКА, а віз з місця не рушить.
 
P.S. Довідково.
 
Праві та правоцентріські політичні партії за класичною логікою, яка панує в Європі та західному світі, спираються на відміну від «лівих» не на популістську соціальну протестну риторику, а на ідеї консерватизму (неоконсерватизму). В економіці консерватизм сповідує недоторканість приватної власності, розглядаючи її як передумову досягнення особистої свободи і збереження соціального порядку, принципи вільної конкуренції та необхідність мінімального державного регулювання економіки. У процесі перегляду та залучення до своєї ідеологічної орбіти ліберальних ідей і цінностей з консерватизму класичного витворився неоконсерватизм. У політичній системі суспільства він прагне створити гнучкіші й ефективніші структури влади, відновити традиційні моральні цінності та забезпечити належні законність і порядок. В економічних відносинах неоконсерватизм орієнтується на всебічне стимулювання приватного підприємництва, зменшення державного втручання, запровадження монетаристської моделі розвитку. У соціальній сфері спостерігається жорстка державна економія, скорочення соціальних програм, підтримка стабільної структури суспільства з переважаючою часткою «середніх класів».

Коментарі (17)

М. Боюра | 2012-01-24 15:09

Невже розчулює? Тішить.

Відповісти | З цитатою

Автор Боюре | 2012-01-24 10:09

М. Боюра

Невідомий сміливець підпільник М.Боюро, уміляє як Ви анонімно критикуєте геть усіх політиків на всіх рівнях.
Бальзаму не треба...
А хто ж буде робитиме правильно?
Може вже варто показати особистий приклад?

Відповісти | З цитатою

М. Боюра | 2012-01-21 14:20

Дуже слушне тут: "Переконаний, що сила демократичної держави - в єдності місцевої громади, тобто місцевому патріотизмі."- але назвіть тут якусь політсилу, яка працює в цьому напрямку.
"У 2004 році саме Ю.Костенко був уповноважений і вів переговори між "НУ" і БЮТ по створенню коаліції "Сила народу", як азабезпечила перемогу В.Ющенка на виборах 2004 року." - а ось "Сила народу" є проектом Ю.Тимошенко, вона почала втілювати його після того, як в кінці 2003 року від українців Канади не тільки не отримала підтримки на президентство, а мала повну відразу як неукраїнка. А ще знаючи, що гряде конституційна реформа і вона, поставши прем"єром, зробить президента підкаблучником, охоче погоджувалася з "уповноваженим" Ю Костенко. Як наслідок вона не тільки загнала Україну в боргову яму, а й поставила перед ділемою,- бути-небути Україні як державі. Тепер думаймо - чи не є все це помстою українцям?

Відповісти | З цитатою

Автор | 2012-01-20 10:08

Николай

Николай, назви хоч одну не нанопартію н арівні хоча б Чернігівської олбласті, яка залишилася від націонал-демократів НРУ і УРП зразка 1990 року і "померанчових" зразка 2004 року.
Щодо Ю.Костенка!
Нагадаю!
У липні 2001 року за ініцативою УНП(Костенко), НРУ (Удовенко)і ПРП (Пинзеник) було створено виборчий блок "Наша Україна" на чолі з В.Ющенком.
До речі, у 2002 році обласний штаб "Нашої України" на виборах до ВРУ очолював В.Ступак голова чернігвської УНП.
З цього часу до 2006 року УНП увідмовилося від використання своєї символіки і працювала на імідж В.Ющенка,який після обрання вирішів кинути УНП і оголосив створення НУ разом з "любими" друзями з "нуля".
У 2004 році саме Ю.Костенко був уповноважений і вів переговори між "НУ" і БЮТ по створенню коаліції "Сила народу", як азабезпечила перемогу В.Ющенка на виборах 2004 року.

Відповісти | З цитатою

НАТАН. | 2012-01-20 08:27

Все правильно. Но стоило ли вмешиваться в их "повчання". Ведь им так хорошо было втроем...

Відповісти | З цитатою

Николай | 2012-01-19 22:48

Ну вот кто бы еще рассуждал о консолидации, как не представитель нанопартии им.местечкового хфюрера Костенко? Пусть любой, воспринимающий правду человек, скажет: когда, где и с кем объеденился Костенко, сняв при этом свою кандидатуру?

Відповісти | З цитатою

Чи можна помиритися? | 2012-01-19 11:47

Антоненко Петро

Петре Яковичу, усі "сварки" починаються і, я кне дивно, закінчуються за ініціативою з Києва.
А ми, всі на місцях, є їх заручниками.
На жаль, навіть якщо варки в Києві закінчуються, то на місцях після них залишаються лише вічні вороги.
Згадайте, хоча б добре відомих Вам В.Ф.С. і В.С.Л. І подібних тисячі...
Нажаль, ляльководи, добре знають своє ремесло і слабкі сторони людей!
Тож наслідки їх дій по роз"єднанню на місцевому рівні старшенно руйнівні... і їх не виправити.
Тож хоча б молоді люди повинні добре думати перед тим як наматися за 30 сребряникім до дядьків з Києва.
На жаль, вони теж дуже не думають!
Переконаний, що сила демократичної держави - в єдності місцевої громади, тобто місцевому патріотизмі.

Відповісти | З цитатою

Сергій Трегубенко | 2012-01-19 11:29

Ні, Петре Яковичу, вибори - то наслідок. А причиною є нездатність до пояснення людьми свого бачення шляху розвитку, нездатність до відсівання зерна від полови в світоглядних дискусіях. Саме це створює те болото, в котрому перемагають політичні шахраї.

Відповісти | З цитатою

Антоненко Петро | 2012-01-19 11:20

Автору
Схоже, що так. Згоден, дійсно багато проектів створені штучно, для подрібнення національно-демократичних, державницьких сил.Владою чи олігархами, чи це часто одне й тек ж.
Але зараз не час сваритися далі. Починаються вибори, дуже важливі.

Відповісти | З цитатою

Автор Антоненку | 2012-01-19 10:42

Антоненко Петро

Петре Яковичу, чому за останні 6-7 років на базі електорату "Нашої України" і Ющенка, що складав у 2002 році біля 24%, у 2005 р. - 52% запущено цілу низку(більше 10) нових виключно лідерських партійних проектів: НУ, ЄЦ, ФЗ, УДАР, Народна Самооборона, ПОРА, Катеринчук, Жебрівський, Кириленко, Гриценко тощо?
Все це між іншим підтримувалося владою і грошима.

Висновок один - розмивання і дезорієнтація електорату "Нашої України" зразка 2001 року.

Що заважає цим, як Ви називаєте амбіційним, лідерам увійти до існуючих партій і там зробити кар"єру?
Звісно, це ті хто фінансують їх проекти.

Відповісти | З цитатою

закритиДодати коментар: